SEM, avagy mit jelent a keresőmarketing: hogyan uralhatod a keresőtalálati listákat?

SEM
SEM

A jól felépített SEM stratégia egyszerre biztosít gyors eredményeket (Google Ads segítségével) és hosszú távú stabil jelenlétet (SEO-val). Az igazán sikeres vállalkozások nem választanak a kettő közül, hanem összehangoltan használják mindkettőt.

Amikor egy új webshopot indítunk vagy jól működő vállalkozás online forgalmát szeretnénk növelni, a kereső találati lista élére kerülni valódi versenyelőny. Ebben segít a SEM, azaz a keresőmarketing, ami a Google-ben – és más keresőkben – való megjelenés tudatos, célzott és az eredmény mérhető formája. Fontos tehát ismernünk, hogy ki tudjuk használni megfelelően az előnyeit. Nézzük meg kicsit közelebbről, hogy mit jelent a keresőmarketing pontosan!

Mit takar a SEM kifejezés?

A SEM az angol Search Engine Marketing rövidítése, magyarul: keresőmarketing. Ez az a digitális marketingterület, aminek célja, hogy egy vállalkozás a keresőmotorokban (elsősorban a Google-ben) minél több releváns, látogatót szerezzen, akár fizetett hirdetések, akár organikus találatok révén.

A SEM két fő pillére

SEO – Search Engine Optimization (keresőoptimalizálás)

Az organikus, vagyis nem fizetett találatok közötti jó helyezés elérése technikai, tartalmi és linképítési eszközökkel.

SEA – Search Engine Advertising (keresőhirdetés)

A fizetett hirdetések kezelése, leggyakrabban a Google Ads platformon keresztül.

Fontos! A SEM tehát ernyőfogalom, ami alá a SEO és a SEA is beletartozik. Nemcsak hirdetést vagy optimalizálást jelent, hanem a keresőkben való teljeskörű jelenlét menedzselését.

A keresőmarketing (SEM) előnyei

  • Gyors és célzott forgalomnövelés (SEA révén).
  • Hosszú távú megtérülés (SEO-n keresztül).
  • Mérhetőség és pontos visszacsatolás: minden kattintás, megjelenés, konverzió nyomon követhető.
  • Releváns elérés: a SEM segítségével akkor jelenik meg a cégünk, amikor a felhasználó éppen azt keresi, amit kínálunk.
  • Versenyelőny szerzése: míg mások még csak próbálkoznak, mi már ott vagyunk a találati lista élén.

Mit jelent a keresőmarketing a rendelkezésre álló eszközök szempontjából?

Most már tudjuk mit jelent a keresőmarketing, ezért következzen az eszközök pontos megismerése! Mivel egy gyűjtőfogalomról van szó, ezért a SEM a SEO és a SEA konkrét eszközeivel tud dolgozni.

1. Google Ads kampányok (SEA)

  • Keresési hirdetések (Google keresőben megjelenő szöveges hirdetések)
  • Display hirdetések (vizuális bannerek a Google partneroldalain)
  • Remarketing (korábbi látogatók ismételt megszólítása)
  • Shopping hirdetések (webáruházaknak termékalapú hirdetések)

2. SEO alapú tartalommarketing

  • Blogcikkek, útmutatók, GYIK
  • Kulcsszókutatásra épülő landing oldalak
  • Kategória- és termékleírások optimalizálása

3. Technikai SEO

  • Weboldalsebesség, mobilbarát kialakítás, strukturált adatok
  • Oldaltérkép, robots.txt, canonical URL-ek használata

4. Linképítés

  • Külső hivatkozások szerzése releváns oldalakról
  • PR cikkek elhelyezése
  • Partnerségek, vendégblogolás

5. Analitika és konverziókövetés

  • Google Analytics, Search Console, Ads riportok
  • Kulcsszavas teljesítmény-ellenőrzés
  • ROI számítás, konverziós tölcsérek elemzése

Hogyan használható a SEM a gyakorlatban?

Egy példa: képzeljünk el egy budapesti fogorvosi rendelőt!

  • SEO segítségével a weboldal hónapok alatt felkerülhet az organikus találatok közé „fogorvos Budapest 13. kerület” kulcsszóra.
  • SEA-val (Google Ads) már holnap megjelenhet egy fizetett hirdetéssel ugyanazon kulcsszóra és már aznap új pácienseket szerezhet.

Összefoglalva tehát, hogy mit jelent a keresőmarketing: azt, hogy ott legyünk, amikor és ahol a célközönségünk keres minket, akár azonnal, akár hosszabb távon. Ebben pedig a SEO101 csapata örömmel tud segíteni, csak meg kell őket kérni!

Címkék:

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás